عید مبعث(بزرگترین حادثه دنیا)گرامی باد.

                                          "بسم الله الرحمن الرحیم"

 "و الّذین امنوُا و عملوُا الصّالحات و امنوُا بما نزّل علی مُحمّد و هو الحقّ من ربّهم کفّر عنهم سیّئاتهم و اصلح بالهم"

"و آنانکه به خدا گرویدند و نیکوکار شدندو به قرآنی که بر محمد نازل شد که البته بر حق و از جانب خدا بود ایمان آوردند خدا از گناهانشان درگذشت و امرشان را اصلاح فرمود"

                                                                                                              "التماس دعا"

مبعث رسول اعظم(ص)گرامی باد

شهادت امام موسی کاظم(ع) را بر ....

                                              بسم الله الرحمن الرحیم

امام موسی کاظم (ع):"الدنیا سوق ربح فیها قوم و خسرالاخرون:

                              دنیامانند بازاری است.گروهی در آن سود می کنند و گروه دیگری در آن زیانکارند."

                                                           " التماس دعا"

به نام خدا

سلام

(این میتونه شروع یه بحث تو وبلاگ باشه ... لطفا فقط به منظور بحث در این مورد صحبت کنید)

ببخشید که اینقدر بی ادبانه صحبت می کنم :


آقا دقت کردی  سگ هار همیشه هاره ؟

همش دنبال گاز گرفتن و پاچه گرفتنه !

این سگهای هار اشغالگر دوباره دارند پاچه می گیرند !!!

دوباره فکر تجاوز به لبنان به سرشون زده !

البته حق هم دارند ... سگ هار که شعور نداره !!!

آهای کسی که داری این مطلب رو می خونی

آهای با توام ...

نمی خوای واکسن هاری بزنی ؟؟؟

دعا بفرمایید ...

یاحق

 

بسم الله الرحمن الرحیم

بچه ها همه با هم دعا کنیم که سعید یادش نره ما رو دعا کنه .

التماس دعا

 

حرفهای خودمانی....

بسم الله...

این مطلب رو یا نخونین یا تا آخر بخونین

سلام

تو این وبلاگ انگاری رسم بر این بوده که بیایم و حرفهای نزده ی خودمون رو بزنیم بلکه یه کم نسبت به قبلمون توفیری بکنیم.اما  چند صباحی ست که (چند صباحی رو خوب اومدی ...) اینجا تبدیل شده به گالری دوره 20 ؛  لااقل عکس شامورتی بازی های خودمون رو  می ذاشتیم شاید ملت همیشه در صحنه حالی می کردند و تو قسمت نظرات هم هی می نوشتن که وبلاگ جالبی داری . خوشحال میشم که به من هم یه سر بزنی.... . اونایی که این طوری نظر میدن انگاری یه روز صبح بلند میشن و این جمله را copy   می کنن و تو هر وبلاگی که سر می زنن (چه خوب و چه بد !!) این جمله را paste   میکنن.

تو این ویلاگ  یا بهتر بگم به قول سبیل کلفت محله _ که هر کجا هست سلامت باشه _(اگه نمی شناسیش برو آرشیو وبلاگ رو یه نگاهی بنداز) تو این وبلوگ یکی داستان دزد و پارسا رو گذاشته که معلوم نیست این پارسا اسم کدوم بنده خداییه و اصلا پارسا دزده یا ....می خواست یه مطلبی رو برسونه اما ماشاالله این دوگوله ها ......اگه باور ندارین به نظرات مطلب دزد و پارسا یه نگاهی بندازید.

یا یکی دیگه اومده هر انتقادی که داشته رو نوشته و در منظر دید همه قرار داده انگار نه انگار که انتقاد مثل ناموس می موننه و باید.....

البته شاید بگی چه پسر(.....ی) اما تعبیر بهتری پیدا نکردم که دیگه از این کارا  نشه. یا یکی دیگه اومده و صحبت های مقام رهبری را برداشته یه جا copy   کرده و آورده و میگه بوخونید (یه چی فراتر از بخونید) ؛ آخه داداشی باید اولا زمینه سازی کنی و دوما هم نداره .تازه هر قسمت رو تحلیل کنی و به قسمت های کوتاهی تبدیل کنی و با عکس زیبا و خط و رنگ زیبا اونو تو وبلاگ یا همون وب نوشت بذاری تا افاقه کنه.

یه کی دیگه هم درد و دلاشو برداشته و گذاشته تو وبلاگ و گفته بابا یکی بیاد تا بریم جمکرون و ...(انگاری حمید خودت بودی ؟!!)

تو اینجا حرفایی رو بزنیم که اولا جالب باشه و دوما  به درد همه بخوره ، نا سلامتی اینجا وبلاگ گروهی هستش یه بحثی رو راه بندازیم یه کم اول  فکر کنیم و بعد دربارش هر کی تو وبلاگ نظر بده.

·        یه تذکر هم این که تا یه چیزی رو که  با نگاه اول دیدی جالبه نچـپونـید تو وبلاگ...!

·    تذکر بعدی اینه که با رنگ زیبا بنویسین و پیشنهاد می کنم که اول تو برنامه  Word   با خط : Tahoma و با اندازه ی 10 یا 11 و با فاصله خطوط 2  بنویسن و بعدش اونو تو اینجا بیارین.

·    یکی یه بحث مشتی رو شروع کنه و یا تو نظرات بحث رو بنویسه تا من شروع کنم یا اینکه چند روز بعد من خودم یه بحثی رو شروع می کنم..

·        اگه خط ناجور باشه با کمال شرمندگی اونو عوض میکنیم تا وبلاگ یه دست باشه .

یا حق

 

 

بدون شرح ....!

اینا نمردن ÷س باهاشون می تونی حرف بزنی و یا مشورت کنی و یا...

به نام خدا

عقب نشيني

 فلاكت بار

 نيروهاي اشغالگر صهيونيستي

 را به تمامي اقشار ضد اين

 رژيم غاصب

 تبريك عرض مينمايم

دعا بفرماييد ...

 ياعلي

چند لحظه ...

بسم الله الرّحمن الرّحیم

چند لحظه لطفاً !

برای استفاده کردن از بیانات رهبر معظم انقلاب و کاربردی کردن رهنمودهای ایشان ، فقط گوش دادن (خواندن) بیانات کافی نیست و حتی خلاصه کردن آن ها نیز کاری را از پیش نمی برد بلکه هر کس باید بسته به موقعیتی که در جامعه دارد رهنمودهای کاربردی در آن زمینه را استخراج کرده و عملی سازد .

بنابراین ، ما به عنوان قشر دانشجو ی بسیجی این جامعه نیز باید نکات قابل اجرا را در قالب موقعیت های دانشگاهی و دانشجویی درآورده و سعی در عملی ساختن آنها کنیم.

یکی از نکاتی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود اشاره فرمودند ، غیر قابل انحصار کردن سیره ی حضرت علی (علیه السلام) به شیعیان و حتی مسلمانان است . بنابراین می توان گفت ما می توانیم از سیره ی عملی ایشان در ابعاد مختلف به عنوان یک ارزش مشترک در همه جا استفاده کنیم . یکی از این موقعیت ها می تواند دانشگاه باشد . سوال مهم اینجاست که ما تا چه حد سعی در معرفی و نشر سیره ی عملی و تئوریک امام علی (علیه السلام) کرده ایم ؟ «ما»ایی که ادعای تشیع و بسیجی بودن و اقتدا به ولایت داریم ... ، چند بار جلسات تحلیل سخنان ایشان ، بررسی فراز های مختلف نهج البلاغه و ... را برگزار کرده ایم ، در نشریات فرهنگی سیاسی مذهبی و حتی علمی خود چقدر به ایشان توجه داریم ؟ در راهکارهای عملی کردن فرمایشات امام علی (علیه السلام) در جامعه کنونی که مقتضیات و شرایط آن متفاوت شده است چقدر پیش رفته ایم ؟ درصورتی که رهبر معظم انقلاب اینها را ارزش مشترک نه در کشور بلکه در جهان و احترام به ایشان را برگرفته از فطرت انسانی می دانند ! و تازه می بینیم به قول خود ایشان این شخصیت بزرگ در خیلی موارد توسط نادانان یا سودجویان وسیله ی تفرقه قرار می گیرد حتی ما شیعیان گاهی به آن دامن هم می زنیم که این جای بسی تعجب دارد !

امیدوارم از این پس این موضوع در جمع های ما ، وبلاگ ها ، سایت ها ، نشریات و... مورد توجه قرار گیرد البته اگر می خواهیم عامل به فرمایشات ولی فقیه (حفظه الله) باشیم .

نکته ی دیگر اینکه ، رهبر معظم انقلاب روز سیزدهم رجب را عیدی همیشگی می خوانند و نام بردن از امام علی (علیه السلام ) را در این روز و بقیه ی سال کافی نمی دانند .، که این یکی از نکاتی ایست که ما باید در زمینه ی فعالیت های فرهنگی دانشگاه در نظر بگیریم .

مسئله ی دیگر جهاد است که کمتر کسی آن را همانطور که رهبر معظم انقلاب معرفی می کنند ، در نظر می گیرد . « جهاد علمى، جهاد عملى، جهاد در دوران جنگ، جهاد در دوران صلح، جهاد با نفس، جهاد با دشمن بيرونى، جهاد با مال، جهاد با جان، جهاد با زبان » ویا : « درسى كه مى‏خوانيد براى رسيدن به ارتقاء عمومىِ ملت اسلامى و امت اسلامى، جهاد است؛ تلاشى كه مى‏كنيد براى ايجاد همدلى و محبت بين آحاد امت اسلامى و يكپارچگى آنها، جهاد است؛ وقتى با تمايلات اغواگرانه‏ى شيطانى در درون خودتان مبارزه مى‏كنيد، جهاد است؛ هنگامى كه دشمنان خدا و دين و قرآن را در دل يا در زبان و يا در عمل خود دشمن مى‏داريد، جهاد فى سبيل‏اللَّه است؛ » این خیلی کار مهمی ایست که ما کاری کنیم که در دانشگاه درس خواندن را « جهاد » تلقی کرده و سعی کنیم در اذهان عمومی اینگونه جا بیفتد . طوری که واقعا هر کاری در راستای همدلی و محبت آحاد ملت ، « جهاد » محسوب شود .

نکته ی جالبی که در اینجا خدا به ذهن حقیر انداخت اینست که ما چرا حکم جهاد ازطرف ولی فقیه را اینگونه عجیب و غریب می دانیم ؟! با این اوصاف و تعاریف که ذکر شد به نظر شما ، حضرت آیت الله خامنه ای ( حفظه الله ) ، چند بار تا کنون حکم جهاد صادر کرده اند ؟! و اما سوال مهم تر اینست که چقدر ما تا کنون آن ها را جدی گرفتیم .و عمل کردیم و « جهاد » کرده ایم ؟! « امت اسلامى به خاطر فراموش كردنِ مجاهدت در راه خدا به وضعيت اسفبارِ امروز رسيده است » اینجاست که به نظر حقیر اگر الآن ولی فقیه ما ندای « هل من ناصر ینصرنی ؟ » را سر دهند نیز هیچ جای تعجب ندارد ، خودتان دلیلش را حدس بزنید ...

و اما می رسیم به دشمن شناسی ، موضوعی که در میان ما دانشجو یان بسیجی فراموش شده است ، یکی از مسائل مهم داشتن نگاه دشمن شناسانه است ، این که ما چه بکنیم تا دشمن شناس شویم ؛ دشمن کیست ؛ حربه دشمن امروز مخصوصا میان ما دانشجوها ی بسیجی چیست ؛ را ه های مبارزه با آن چیست ؛ و ده ها سوال و مسئله مهم دیگر که ما را مقابل جامعه مسئول می کند ، پیشنهاد می کنم راه حل های مطالعاتی این موضوعات را از اهل فن آن بپرسید .

و اما چیزی که رهبر معظم انقلاب آن را به عنوان یکی از دو پدیده ی تلخ امت اسلامی معرفی می کنند ، مسئله ی تفرقه است . «سم مهلك دنياى اسلام تفرقه است. اين تفرقه، ملتها را از هم جدا مى‏كند؛ دلها را از هم جدا مى‏كند.» البته تاکید بیشتر رهبر معظم انقلاب روی مسئله ی تفرقه ی شیعه و سنی است . اما حقیر می خواهم تفرقه را در دانشگاه ، زیر ذره بین ببرم تا ببینیم تا چه حد با آن مواجه هستیم .

بله متاسفانه ما در دانشگاه نیز متفرقیم ، سوالی که مطرح است اینست که چرا برخی از ما بسیجیان در دانشگاه به اشخاصی که (صراحتا بگویم) ریش هایشان را تیغ می زنند ویا شلوار لی می پوشند ویا مانتوی تنگ پوشیده موهاشان بیرون است ویا در تشکل های مخالف ما فعالیت می کنند ، با چشم غریبه نگاه می کنیم ؟ ( که البته خوب می دانیم غریبه خوش بینانه است و برخی چه چیز ها که نمی گویند ... ) . حقیر نمی خواهم بر این رفتارهای آنان صحه بگذارم ویا حتی آن را رد کنم ، بحث من درستی و یا نادرستی آن نیست ، زیرا این مسئله مجال خاص خود را می طلبد ، بحث من نوع نگاه ما و دقیق بگویم ، حس قلبی ما نسبت به آن هاست . برادران من ، اگر ما آن ها را از خود ندانیم و ارتباط احسن را برقرار نکنیم ، ( «یا ایها الذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا و اتقوا الله لعلکم تفلحون» آل عمران ، آیه دویست ) چه کاری را در جهت اصلاحات اصول گرایانه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند ، و امر به معروف و نهی از منکر می خواهیم انجام دهیم ؟ « فرقه‏هاى مسلمان، با خداى واحد، پيغمبر واحد، قرآن واحد، قبله‏ى واحد، عبادت واحد، اين همه مشتركات و مسلّمات، چند موضوع مورد اختلاف را وسيله قرار بدهند براى دشمنى! اين، خيانت نيست؟ اين، غرض‏ورزىِ غرض‏ورزان و غفلتِ غافلان نيست؟ هر كسى كه در اين زمينه تقصيرى بكند، پيش خداى متعال مؤاخَذ است؛ » حقیر می گویم در دانشگاه در خیلی از موارد ، فاکتور های مذهب واحد ، امامان واحد ، کشور واحد و... را نیز اضافه کنید .

البته انکار نمی کنم در خیلی از موارد این عدم احساس یکی بودن فقط از طرف ما نیست و دو طرفه است ولی اعتقاد دارم ، با پیشرو شدن ما بسیاری از این مشکلات  حل می شود حال این که ما چه کنیم که این احساس وحدت را به آنها انتقال دهیم و راه کار های عملی و چگونگی رفتار کردن ، هنر ماست .

از اینکه وقت خود را به حقیر دادید ممنونم (اجرکم عند الله)

التماس دعا .

به نام خدا

الله اکبر

این است ندای پیروزی

آری برخیز و ندای الله اکبر سر ده

بدان که پیروزی نهایی از آن ماست

فان حزب الله هم الغالبون

فان حزب الله هم الغالبون

الا ان حزب الله هم الغالبون

هفتاد

طرحی

هفتاد سال قبل.

طرحی برای ساخت بنایی در مرکز خاورمیانه ریخته شد.نقشه ای دقیق وبی کم کاست برای بنایی از نیل تا فرات.همه چیز مهیا بودوباید مصالح را آماده میکردند وبا کمک کارگران یهودی آغاز به ساخت بنا می کردند.بنایی به نام اسرائیل وبه شکل ستاره داود با دورود دردو طرفش.بنایی بسیار مستحکم وقوی در برابر انواع طوفان ها وسیل ها ورعدها.با اندیشه مهندسانی چیره دست وزبده.

    سال ها می گذشت وخشت های محکم این بنا بر روی هم می رفت وبنا بلند تر می شد.جایی بسیار مناسب برای زندگی فرزندان گوساله مذهبی به نام سامری.

    این مکان در سکوت بی غیرتان عرب نیاز به عایق صوتی نداشت وگرمای آن با آه مظلومان تامین می شد.حفاظت این مکان را نیز قدرت برتر نظامی جهان برعهده گرفت وآن قدرحفاظت را سنگین کرد که آن ساختمان شد ارتش ششم جهان.

    اما مهندسان یک چیز رافراموش کردند.بنادرمقابل همه چیزمقاوم بودالا یک چیز.آن ها فراموش کردند بنا را ضد زلزله بسازند.شایدگمان می کردند بتوانند زلزله را قبل ازآمدن مهار کنند یا کاملا زلزله را خلع سلاح کنند تانتواندغرشی کند تا آسیبی به ساختمان عزیزشان برسد.

ولی...

امروزدوشنبه23 مرداد1385 هجری شمسی؛ساعت 7:30 صبح به وقت تهران

عظمت وشکوه خیالی کاخ هفتاد ساله با رهبری فرزندی از سلاله زهرا(س) ومقاومت جوانان جان برکف،رهروان سیدعلی با غرش زلزله ای رعد آسا بر هم ریخت وتمام خواب های هفتاد ساله یزیدیان درخانه ای به ظاهرامن با یک فریاد لبیک یا حسین سید حسن برملا شد.

حال غفلت زدگان و به خواب رفتگان؛

بیایید وببینید که سخنان خمینی کبیرمبنی بر محو این غده سرطانی یاوه گویی نبود.

آیابرایتان اثبات نشد که سید حسن راست میگفت که :«اسرائیل اوهن من بیت العنکبوت»آیاغلبه خون بر شمشیری راکه1400 سال فریادزدیم راباورکردید.آیاایمان آوردید که خدای ما می تواندکاری کندکه 4000چریک تفنگ بدست دربرابر ارتش ششم جهان تا دندان مسلح شده توسط آمریکابایستد.آری دیگربایدبفهمی که مرکاوا در مقابل ذوالفقار مجالی برای صحبت ندارد.دیگربایدقبول کنیدکه یک یازهرای ماتمام عربده های رایس را خاموش می کند ویک نعره حیدری ما اولمرت راکر می کند.

وامابیداران شهادت طلب...

فراموش نکنید که عاشورا تمام نشده است.همان طور که خونین شهررا خرمشهرکردیم،خودمان لبنان را عروس خاور میانه جدید اسلامی می کنیم.

به امیدروزی که آقامون تومسجدالاقصی نماز اقامه کنند درحالیکه دردو طرفشان سید علی وسیدحسن ایستاده اند.

 

 

 

ادامه نوشته

آدرس این هفته جلسه ..........

بسمه تعالی

با عرض تبریک به مناسبت پیروزی غرور آفرین حزب الله در مقابل رژیم نامشروع ذلیل و تا دندان مسلح صهیونیستی

اعلام می دارد این هفته برنامه جلسه هفتگی متقین بدین شرح است:

مکان: منزل سعید خدامی (مرحله ۶  بلوک ۵  واحد ۴)

زمان:  چهار شنبه ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰  .

و من الله التوفیق

بسم الله الرحمن الرحیم


بسم‏اللَّه‏الرّحمن‏الرّحيم

 

بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در ديدار گروه‏هاى مختلف مردم به مناسبت‏ ميلاد باسعادت على‏بن‏ابى‏طالب(ع) : 17/ 05/ 85

 

ميلاد مسعود امير مؤمنان و امام پرهيزگاران و ستاره‏ى درخشان آسمان عدل و انصاف و انسانيت، على‏ابن‏ابى‏طالب (عليه‏الصّلاةوالسّلام)، را به همه‏ى امت اسلامى و به ملت عزيز ايران و بخصوص به شما حضار محترم، كه از نقاط مختلف تحمل زحمت كرديد و اين جلسه‏ى شيرين و باشكوه را تشكيل داديد، تبريك عرض مى‏كنم.

محبت به اميرالمؤمنين (عليه‏الصّلاةوالسّلام) و ارادت به اين مرد بزرگ تاريخ بشريت و تاريخ اسلام، نه مخصوص شيعيان است، نه حتى مخصوص به قاطبه‏ى مسلمانان؛ بلكه اين چيزى است كه آزادگان عالم در آن با مسلمانان شريكند. شما مى‏بينيد كه شخصيتهايى كه مسلمان هم نيستند، درباره‏ى اين چهره‏ى درخشان و خورشيد تابناك اظهار ارادت مى‏كنند، كتاب مى‏نويسند، شعر مى‏گويند. خيلى خطاست اگر اميرالمؤمنين على‏ابن‏ابى‏طالب در بين مسلمانان يك وسيله‏ى اختلاف قرار بگيرد. آن بزرگوار شخصيتى است كه همه‏ى مسلمانان و همه‏ى فرق اسلامى نسبت به او با همه‏ى وجود و با دل و جان، ارادت و محبت مى‏ورزند. اين علاقه و محبت از برجستگيها و صفات و خصالى ناشى مى‏شود كه هر انسان منصفى در مقابل اين خصال، خاضع است؛ قدر جامع و قدر مشترك، اين است

ايمان مخلصانه، جهاد فداكارانه، ذوب شدن در امرونهى الهى، اطاعت و عبوديت مطلق در مقابل خداوند، بى‏اعتنايى به زخارف دنيوى و جهات مادى، رحم و انصاف و عدالت نسبت به عموم مردم، نگاه عطوفت‏آميز به مظلومان، به ضعيفان، به مستضعفان، ايستادگى و قاطعيت در مقابل دشمنان دين، رفتن به دنبال وظيفه در همه‏ى شرائط و با هر گونه سختى و دشوارى؛ اينها كلمات حكمت‏آميزى است كه بشر ديروز و امروز و فردا به اين كلمات نيازمند است. نهج‏البلاغه‏ى اميرالمؤمنين (عليه‏الصّلاةوالسّلام) درسِ هميشه‏ى بشريت است. اين شخصيت ظاهرى اميرالمؤمنين (عليه‏الصّلاةوالسّلام) است كه چشم كوته‏بين ما مى‏تواند آن را ببيند و حس كند و زيبايى‏هاى آن را ادراك كند. ابعاد معنوى و قدسى و ملكوتى، مخصوص قديسين و مخصوص صديقين است، كه آنها مى‏بينند؛ و چشمهاى ما توانايى ندارد كه مانند اولياءاللَّه و بندگان مقرب الهى آنها را درك كنند. امروز سالگرد ولادت يك چنين شخصيتى است و البته عيد است.

طلوع هر ستاره‏يى در آسمان تاريخ بشر براى انسانها يك عيد است. ولادت هر يك از برجستگان بشريت، از اولين و آخرين، آن كسانى كه راه سعادت را در مقابل مردم باز كردند و در اين راه تلاش كردند، يك عيد جداگانه براى انسانهاست. اين عيد براى مسلمين هميشگى است.

ما امروز بعد از گذشت قرنهاى متمادى، با اين عيد، با اين پديده، چگونه بايد برخورد كنيم؟ اسم على را بردن، كه كافى نيست؛ خود را منتسب به او دانستن، كه كفايت نمى‏كند؛ ما كه شخصيتهاى بزرگ تاريخ و پيشوايان دينى و انبياء و اولياء را فقط به عنوان يادگارهاى تاريخى نمى‏شناسيم؛ اينها درسند؛ اينها الگويند؛ اينها دستگير و راهنماىِ قدم به قدمِ زندگى‏اند. ما چه درسى از اينها مى‏گيريم؟ اين، مهم است. امروز امت اسلامى از اميرالمؤمنين و از وجود مكرم نبى اعظم اسلام (صلّى‏اللَّه‏عليه‏وآله) و از ديگر بزرگانِ راه روشن الهى چه درسى را بايد بگيرد؟ كدام سرمشق را در زندگى بايد عمل كند؟ اين، مهم است. با اين نگاه، به اميرالمؤمنين بايد نگاه كرد.

آنچه مسلم است، اين است كه اينها مظهر تلاش در راه خدا و دين او بودند. «اشهد انّك جاهدت فى اللَّه حقّ جهاده و عملت بكتابه و اتّبعت سنن نبيه صلى اللَّه عليه و آله»؛ شهادت مى‏دهيم كه او جهادِ در راه خدا را به صورت شايسته انجام داد. اين، چيزى است كه ما در زيارت اميرالمؤمنين و بقيه‏ى ائمه (عليهم‏السّلام) مى‏خوانيم. اين جهاد هميشه بر دوش ما هست. جهاد علمى، جهاد عملى، جهاد در دوران جنگ، جهاد در دوران صلح، جهاد با نفس، جهاد با دشمن بيرونى، جهاد با مال، جهاد با جان، جهاد با زبان؛ اينها درس است. كارى كه مى‏كنيد براى اعتلاء دين يا اعتلاء امت اسلامى، جهاد است؛ درسى كه مى‏خوانيد براى رسيدن به ارتقاء عمومىِ ملت اسلامى و امت اسلامى، جهاد است؛ تلاشى كه مى‏كنيد براى ايجاد همدلى و محبت بين آحاد امت اسلامى و يكپارچگى آنها، جهاد است؛ وقتى با تمايلات اغواگرانه‏ى شيطانى در درون خودتان مبارزه مى‏كنيد، جهاد است؛ هنگامى كه دشمنان خدا و دين و قرآن را در دل يا در زبان و يا در عمل خود دشمن مى‏داريد، جهاد فى سبيل‏اللَّه است؛ اينها درس اميرالمؤمنين و درس اولياء دين است - جهاد، فقط مخصوص ميدان جنگ نيست - و امت اسلامى به خاطر فراموش كردنِ مجاهدت در راه خدا به وضعيت اسفبارِ امروز رسيده است.

امت اسلامى پيشرو علم و مدنيت و اخلاق و گسترش نشانه‏هاى انسانيت در دورانهاى طولانى در تاريخ بود. امروز امت اسلامى دچار تفرقه است، دچار ضعف است، دچار عقب‏ماندگى است؛ كفار و دشمنان دين در سياست و در امور زندگى او دخالت مى‏كنند؛ به او ظلم مى‏كنند و او نمى‏تواند از خودش دفاع كند. اين، ضعف و انحطاط دنياى اسلام بر اثر فراموش كردن مجاهدت در راه خداست. نمى‏گوييم چرا شمشير دست نگرفته‏ايد و وقت و بى‏وقت با دشمن نجنگيده‏ايد - جنگ هم يكى از انواع جهاد است - مى‏گوييم ما چرا از شناسايى دشمن غافل شده‏ايم؟ از نقشه‏هاى دشمن غافل شده‏ايم؟ از كيد دشمن غافل شده‏ايم؟ چرا فريب دشمن را خورده‏ايم؟

امروز روز سيزدهم رجب و روز عيد است؛ اما دل ما در حقيقت عيد ندارد؛ چون پيكر امت اسلامى خون‏آلود است. به لبنان نگاه كنيد و ببينيد چه خبر است؛ به فلسطين نگاه كنيد و ببينيد در فلسطين چه مى‏گذرد؛ به عراق نگاه كنيد؛ به افغانستان نگاه كنيد؛ امت اسلامى نمى‏تواند دلخوش باشد. اين، ضعفهاى ماست.

در همين روزها، دو پديده‏ى تلخ در امت اسلامى ظاهر شد، كه هر كدام از اين دو، جا دارد كه مسلمان را به فكر فرو ببرد؛ امت اسلامى بايستى خود را ملامت كند؛ و توبه كند. يكى از دو پديده، همين فجايعى است كه در لبنان و در فلسطين پى‏درپى انجام مى‏دهند. الان نزديك يك ماه است كه گرگِ درنده‏ى وحشىِ آدميخوار صهيونيست به جان مردم لبنان افتاده است؛ از «حزب‏اللَّه»، مجاهدِ فى سبيل‏اللَّه، تودهنى مى‏خورد؛ ولى بر روى سر كودك مسلمان در «قانا» و در بقيه‏ى نقاط لبنان بمب مى‏ريزد؛ با رزمندگان مجاهد فى سبيل‏اللَّه نمى‏تواند مقابله كند؛ شكست مى‏خورد؛ تلافى‏اش را سر مردم بى‏گناه، انسانهاى مظلوم، كودكان، خانه‏هاى مردم، زيربناهاى كشور، در مى‏آورد. اين، يك مصيبت بزرگ است. مثل همين، در «غزه» و در بقيه‏ى مناطق فلسطينى‏نشين در جريان است. اين، آن چيزى است كه بايد همه‏ى مسلمانها را هشيار كند و به خود بياورد. دنياى استكبار و كفر هم نه فقط ساكتند، بلكه رفتارى و گفتارى از آنها سر مى‏زند كه متجاوز و ظالم را تشويق مى‏كند؛ امريكا يك‏جور، انگليس خبيث يك‏جور، برخى از قدرتهاى ديگر، هر كدام به يك نحوى؛ سازمان ملل هم با ناتوانى و بى‏عرضگى كامل ايستاده است و تماشا مى‏كند! آن وقت ادعاى حقوق بشر و ادعاى مدنيت و ادعاى مبارزه‏ى با تروريسم هم مى‏كنند اين منافقين دوروى سياهدل، و خجالت هم نمى‏كشند. اين، يكى از آن چيزهاى عبرت‏انگيز است.

اين قضيه‏يى كه براى لبنان و به طور خاص براى شيعيان آن پيش آورده‏اند، براى همه‏ى ملتها و كشورها و فرق اسلامى ممكن است پيش بيايد؛ نمى‏شود به قدرتها چشم دوخت. امت اسلامى بايد بتواند از خودش دفاع كند؛ بايد بتواند موجوديت خود را حفظ كند.

بارها ديده شده است، امروز هم مكرراً ديده مى‏شود، كه قدرتهاى مستكبر عالم، آن وقتى كه پاى مسلمانها در ميان است، چشم بر روى هر جنايتى كه عليه مسلمانها انجام شود، مى‏بندند. اين مسأله در بوسنى ديده شد، در كوزوو هم ديده شد، در افغانستان هم ديده شد، در عراق هم ديده شد، امروز هم نوبت لبنان است. فلسطين هم سالهاست كه در همين وضعيت است. براى آنها شيعه و سُنى و عرب و عجم تفاوت نمى‏كند؛ هر جا زورشان برسد، هر جا مانعى در مقابل خود نبينند، هر جا مشتى به دهان آنها نخورد، جلو مى‏آيند. امت اسلامى و ملتهاى اسلامى بايد اين را درك كنند و بفهمند؛ بايد خود را قوى كنند. اين، يك پديده از دو پديده است، كه حقيقتاً عبرت‏انگيز است و ذهن مسلمان نمى‏تواند از آن غافل بماند و به آن مشغول نباشد.

پديده دوم كه از اين هم بدتر است، تفرقه دولتهاى اسلامى است. شما ببينيد قريب يك ماه است كه دشمنان اسلام اين‏طور جنايتكارانه به يك جمع مسلمان حمله مى‏كنند - يك جنگ معمولى هم نيست؛ جنگى است سرشار و لبريز از جنايتهاى جنگى، كشتار مردم بى‏دفاع، استفاده‏ى از سلاحهاى ممنوع و غيرقانونى - اما دولتهاى اسلامى، بخصوص برخى از دولتهاى عرب، دست روى دست گذاشته‏اند، دارند نگاه مى‏كنند! اين اشتباه، بسيار خسارتبار است. اين دولتها ملاحظه‏ى امريكا و ملاحظه قدرتهاى استكبارى را مى‏كنند؛ اما آنها در هنگام خود، ملاحظه اينها را نخواهند كرد. دشمن هم البته فعال است و مسأله‏ى شيعه و سُنى يكى از ابزارهاى مهم دشمنان براى زمينگير كردن امت اسلامى است. هم سُنى‏ها بدانند، هم شيعه‏ها بدانند؛ همه، در ايران و در دنياى اسلام، اين را بدانند كه اختلاف شيعه و سنى يكى از ابزارها و چماقهاى دشمن عليه امت اسلامى است. آنها هر جور بتوانند، از اين ابزار استفاده مى‏كنند. آن روزى كه سُنىِ فلسطينى زير فشار است، يك عده‏اى را با اين شعار، با اين تبليغات، كه: اينها سُنى هستند، شما شيعه هستيد؛ سعى مى‏كنند نگذارند كمك كنند. امروز كه شيعه‏ى لبنان زير فشار است، به يك عده‏اى مى‏گويند: شما سُنى هستيد، اينها شيعه هستند؛ به آنها كمك نكنيد. آنها نه به شيعه احترامى مى‏گذارند، نه به سُنى؛ آنها با اصل اسلام طرفند.

سم مهلك دنياى اسلام تفرقه است. اين تفرقه، ملتها را از هم جدا مى‏كند؛ دلها را از هم جدا مى‏كند. الان دشمن، و همين سرويسهاى جاسوسى اسرائيل و امريكا، در عراق يك عده‏اى را تحريك مى‏كنند كه با شيعيانى كه در عراق اكثريت را دارند - حالا امروز اكثريت دولت متعلق به آنهاست - مقابله و مبارزه كنند؛ ناامنى ايجاد كنند؛ و اين ناامنى را وسيله‏اى قرار مى‏دهند براى اين كه پاى خودشان را در عراق و در بغداد مستحكم كنند. امريكا براى ماندن در عراق بهانه لازم دارد و اين بهانه، ناامنى است. آنها براى اين كه دولت عراق نتواند به خدمات لازم بپردازد، اين اوضاع ناامن را در كشور به وجود مى‏آورند، تا بهانه داشته باشند كه بمانند. اختلافات را آنها به وجود مى‏آورند: دل سُنى را نسبت به شيعه، دل شيعه را نسبت به سُنى آن‏چنان چركين مى‏كنند كه نتوانند با اين همه مشتركات، كنار هم قرار بگيرند. اين، كار دشمن است. چرا ما اين حقيقت را نمى‏فهميم؟ سالهاى متمادى است - از زمان مرحوم آيت‏اللَّه بروجردى (رضوان‏اللَّه‏تعالى‏عليه) و بعضى از بزرگانِ علماى اهل سُنت در مصر - كه اين فكر پيدا شده كه بياييد اختلافات را كنار بگذاريد؛ سنى، سنى بماند؛ شيعه، شيعه بماند؛ عقايد خودتان را داشته باشيد؛ اما با هم، دست در دست هم بگذاريد. قرآن از زبان پيامبر اكرم به مسيحيان آن زمان مى‏گويد: «تعالوا الى كلمة سواء بيننا و بينكم الاّ نعبد الاّ اللَّه و لا نشرك به شيئا». آن وقت فرقه‏هاى مسلمان، با خداى واحد، پيغمبر واحد، قرآن واحد، قبله‏ى واحد، عبادت واحد، اين همه مشتركات و مسلّمات، چند موضوع مورد اختلاف را وسيله قرار بدهند براى دشمنى! اين، خيانت نيست؟ اين، غرض‏ورزىِ غرض‏ورزان و غفلتِ غافلان نيست؟ هر كسى كه در اين زمينه تقصيرى بكند، پيش خداى متعال مؤاخَذ است؛ چه شيعه باشد، چه سُنى.

امروز دفاع از حزب‏اللَّه لبنان، بر همه‏ى جامعه اسلامى واجب است. ما با بصيرت مسأله را نگاه مى‏كنيم و براى ما روشن است كه استكبار چه كار مى‏كند. ما در قضيه‏ى فلسطين هم به همان استحكامى ايستاده‏ايم، كه در قضيه‏ى لبنان يا در قضيه‏ى عراق يا در قضيه‏ى افغانستان. ما مى‏بينيم كه استكبار امريكايى با همراهى بعضى از دولتهاى خبيث اروپايى - مثل انگليس كه جزو سياه‏چهره‏ترين دولتها و بدنام‏ترين آنها در اين منطقه است - و با همكارى صهيونيستهاى ظالم و سفاك، تصميم دارند ريشه‏ى اسلام را از اين منطقه براندازند؛ چون مى‏بينند كه اسلام در مقابل مطامع آنها ايستاده است. با تشكيل نظام جمهورى اسلامى و با بلند شدن پرچم اسلام در اين منطقه، فهميدند كه اسلام زنده است. امروز احساسات اسلامى و تمايل براى مجاهدت در راه اسلام در همه‏ى كشورهاى اسلامى و در تمام اين سرزمين بزرگ و پهناور و حساس - از ساحل اقيانوس اطلس تا ساحل اقيانوس آرام - زنده است. مردم شمال آفريقا، مردم خاورميانه، مردم آسيا، مردم شرق آسيا، تا هر جا مسلمانها هستند، ميل به احياء هويت اسلامى و عزت اسلامى در آنها زنده است؛ نمى‏توانند اين را از بين ببرند؛ ولى تلاش مى‏كنند. ما بايد بيدار باشيم؛ ما بايد هشيار باشيم. يك نمونه‏ى از ايستادگى اسلامى و مجاهدت اسلامى را شما امروز در لبنان مشاهده مى‏كنيد. اين همان ارتش بى‏رحم جرار صهيونيستى است كه يك روزى به عنوان ارتش شكست‏ناپذير معروف بود و در ظرف شش روز، ارتشهاى سه كشور اسلامى را شكست داد؛ اما امروز يك ماه است كه با همه‏ى توان و با استفاده از تسليحات امريكايى و كمك نظامى امريكا، خود را مى‏كُشد و مرتب از يك گروه مؤمن مجاهدِ «لا تأخذه فى اللَّه لومة لائم»، تودهنى مى‏خورد. اين، نشان‏دهنده اين است كه امت اسلامى اگر دل به خدا بسپارد، مى‏تواند دشمنان اسلامى را متوقف كند.

پروردگارا! شر دشمنان اسلام را از سر امت اسلامى كوتاه كن. پروردگارا! ما را با وظائف خودمان در مقابله‏ى با دشمنان اسلام آشنا كن. پروردگارا! وظيفه‏ى مجاهدت در راه خدا - آن‏چنان كه شايسته است - و توفيق آن را به همه‏ى ما عنايت بفرما. پروردگارا! دلهاى مسلمانان را به هم نزديك كن؛ دستهاى آنها را در هم گره كن. پروردگارا! مردم مظلوم لبنان را از شر لشكر قسى‏القلب و بى‏رحم و سنگدل دشمن نجات بده. پروردگارا! رزمندگان مجاهد «حزب‏اللَّه» را در كنف حمايت خودت حفظ كن؛ آنها را منصور و مؤيد بفرما. پروردگارا! عزت دنياى اسلام را روزبه‏روز بيشتر كن؛ ما را مشمول ادعيه‏ى زاكيه‏ى حضرت بقيةاللَّه (ارواحنافداه) قرار بده؛ تعجيل در ظهور آن حضرت بفرما.

والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته‏

بسم الله الرحمن الرحیم

سایت شخصی دکتر احمدی نژاد : www.ahmadinejad.ir

حكايت

سلام به همه دوستان و اشنایان خدا کنه حالتون خوب باشه

 

انشاءالله.یه حکایت می نویسم هر کی ادامشو قشنگ تر کامل

 

کرد جایزه داره(تشخیص به عهده خودم) .لطفا در قسمت نظرات مطلب خود را به همراه اسمتون بنویسید. واما جایزها، چون

 

بار اوله زیاد باحال نیست ولی اگر استقبال بیشتری...اره.نفر

 

اول ۱۵۰۰ تومن به همراه یه فلافل با نوشابه (ابوحیدرنفر)

 

دوم ۱۰۰۰تومن به همراه یه فلافل (ابوعلی) نفر سوم

 

هیچی.

 

 بشتابید شتاب کنید ....

 

حکایت : دزد و پارسا 

 

دزدی به خانه پارسایی رفت. هر چی گشت هیچی پیدا

 

نکرد .ناراحت و دلتنگ شد.در این لحظه پارسا با خبر شد و...

 

پارسا چه کار کرد. اگر شعری هم در این زمینه ...بنویسید

خبر !!!

به نام خدا

   

انهدام ۱۶ تانک زرهی رژیم صهیونیستی را در روز ۱۹ مرداد ۱۳۸۵ و مصادف با روز ۱۶ ماه رجب را به شما تبریک عرض می نمایم ...

راستی از دعاهاتون برای سرنگونی رژیم صهیونیستی تقدیر میکنم ... فکر کنم دعاهای روز آخر معتکفین محترم (و کار درست) به لطف خدا داره مستجاب میشه ... انشاءلله

باز هم دعا بفرمایید ...

یا علی(علیه السلام)

عکس در ادامه مطلب.... !!؟ 

 

ادامه نوشته

شما رو به خدا برای ما دعا کنید ...!

به نام خدا

سلام

شاید تازه از اعتکاف اومده باشی و الآن حالت خیلی خوب باشه

تو این حال خوبت ما رو از دعای خیر خودت محروم نکن

واقعاً دعا بفرمایید ...

یا علی(علیه السلام)

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

از اینجا سلام میکنم به همه ی برو بچزی که الان تو مساجد معتکفند.

مرحبا به توفیقتون.

به خدا باید هم قدر خودتون هم قدر این توفیقات رو بدونین . به هر کسی نمی دن ، زیادن کسایی مثل من که به خاطر بهانه های خنده دار ازشون توفیق گرفته میشه . حالا می خوام بگم که شاید یکی از راه های تشکر از خدا برای این نعمت ، دعا کردن برادراتون باشه .... التماس دعا.

مدد ز غير تو ننگ است؛ يـــــا عـــلــي مددي........

عکس در ادامه مطلب ...... .

ادامه نوشته

ولادت مولود کعبه مبارک

عکس در ادامه مطلب....... .

ادامه نوشته